Tietoja minusta

Oma valokuva
37-vuotiaan lastentarhanopettajan ajatuksia ja elämää. Harrastuksina juokseminen, puutarha, sisustaminen ja ruoanlaitto. Asiaa ainaisesta laihduttamisesta ;)

keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Omaa aikaa

Kukapa ei joskus kaipaisi omaa aikaa? Vuosien saatossa mun käsitys tästä ihanuudesta on muuttunu. 

Tuntuu, et omassa nykymääritelmässäni mulle kelpaa omaksi ajaksi se, että saan siivota tai tehä muita kotiaskareita ilman häiriötä. Ja tietty lenkkeillä :)

Yleensä herään pari tuntia ennen töiden alkua, että saan viettää laatuaikaa itseni kanssa :D Rakas mieheni kutsuu mun tätä (ärsyttävää?) tapaa haahuiluksi. Mä siis "haahuilen" joka aamu melkee pari tuntii.

Tosin oon yrittäny selventää hälle, et mun "haahuilu" pitää sisällä tiski- ja pyykkikoneen käyttöä, ruokavalmisteluita etc., et sen puolen hänki vois joskus harrastaa sitä :P

Jotenki sitä vaan kaipaa ennen työpäivää hiljaisuutta ja rauhaa, ettei tarvii suoraan sängystä singahtaa työmaalle.

Toinen otollinen oma aika-ajankohta on arki-illat, jolloin lapset menee ajoissa nukkuu. Tosin tuo meidän teinari jaksais valvoo nykyään melkeen kauemmin ku mä ;)

Omaa aikaa sain viettää tänään illalla keittiössä; huomiselle eväitä töihin.



Tänään mulla oli onnistunu aamu, kun lapset meni molemmat kasiks kouluun, ni ehdin heittää aamulenkin. Omat työt alko vasta puol 10.

Jalka aristi edelleen juostessa, mutta ei ole enää niin kipeä ku pahimmassa vaiheessa. Kolmessa vartissa taittui 8 kilsaa. Aamulla juokseminen ei tunnu koskaan kauheen hyvältä. Oon enemmän iltaliikkuja, mutta on kyllä kieltämättä ihanaa tulla illalla töistä, kun tietää, ettei tarvii heti lähtee urheilee :) Illalla tietty tulee käytyä vielä ulkona koiran kanssa.

Kiva olis vaikka heti mennä nukkuu, mut pesukone ja kuivausrumpu pyörii vielä ilosesti. 

Mutta mikä parasta, onnistunut päivä takana! Lenkki tehty, eikä dieetistä lipsumisia. Aika helppoo tää vähemmän syöminen, ku ekoista päivistä selvii :) Illan piristysruiskeena toimi vielä FaceTime-juttelut reissumiehen kanssa ❤️

Huomenna jo torstai. Äkkiä menee taas viikko :)

3 kommenttia:

  1. Hyvältä kuulostaa :). Itsekin herään mielellään niin, että ehdin omassa rauhassa juoda aamukahvit ja kurkata blogeihin, facebookiin jne. Jos joutuu lähtemään kiireessä töihin, niin päivä ei saa yhtä hyvää alkua :). Aurinkoista viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  2. Aamut on ihana herätä niin ettei ole kiire vaikka välillä tulee torkutettua ja sit on kiire :) Aamukahvi ja hetki blogien parissa on aamurutiini itselleni joka on sitä omaa aikaa tosiaan ❤️ Minä mietin josko ensi viikolla kävisin parina aamuna ennen töihin menoa lenkillä mut saas nähdä....

    VastaaPoista
  3. Oi, tuollaiset kiireettömät aamut on ihania :). Mulle tulee aamuisin useampi tunti myös kotona hengailuaikaa kun pieni saattaa herätä jopa 5. Siinä kyllä ehtii tehdä kaikenlaista, joten hukkaan se aika ei mene.
    Aamulla on tosi tahmeaa lähteä liikkumaan, oon huomannut ihan saman.
    Harmi jalan aristus :(

    VastaaPoista